Alla inlägg den 9 februari 2015

Av Berg - 9 februari 2015 18:21

  Dagens middag blev köttgryta. Mycket god och uppskattad av hela familjen.


Bryn 600g oxstek ell dyligt. Låt en hackad vitlöksklyfta få följa med i slutet.

Tillsätt 2dl vispgrädde 2msk kalvfond 2-3dl vatten och 1 msk balsamvinäger. Krydda med salt och peppar efter smak, även ca 1msk timjan.

Låt småputtra på svag värme tills köttet är riktigt mört och fint. Därefter tillsätts 5st salladslökar som får puttra med i ca fem min. Serveras med fördel tillsammans med blomkåls ris och en grönsallad.


Ca 6g kolhydrater/portion.

Av Berg - 9 februari 2015 17:56

Behöver världen ännu en blogg om mat? Troligtvis inte, men mitt nyfunna intresse för LCHF har gjort att just nu är det riktigt kul att laga mat och varför inte dela med sig av all den goa maden som jag och min familj äter.


Vem är jag då?  Jag är en gift man på 40 år och jag har fru och två barn på 10 och 4 boende hemma. Hela familjen är tokiga i grönsaker vilket underlättar vid LCHF kost.


Då jag inte är någon höjdare på att skriva så kommer det nog mest bli bilder och recept på mat som vi käkar här hemma. Förhoppningsvis kann det inspirera någon som sitter och funderar på vad som skall ätas till middag i veckan.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gätbok


Ovido - Quiz & Flashcards