Alla inlägg den 16 februari 2015

Av Berg - 16 februari 2015 17:39

Måndag....Veckans längsta dag eller? Ett bra sätt att göra denna dagen lite bättre är ju att avsluta den med en fantastisk middag. För vår del blev det idag Pulled Pork.


Jag var lite bekväm så jag provade Ica,s färdiga PP, så busenkelt. Öppna paketen hälla i gojs och köttbit i en form täcka med folie och sedan sjuss in i ugnen. Det kann inte bli enklare än så här.


Efter ca 40 min ut ur ugnen och fram med två gafflar och pulla köttet så mycket det bara går. Med alla safterna blir det sådär saftigt,fuktigt och glänsande som man vill ha det. I med medföljande BBQ sås. OBS!!!!! Vansiniga mängder socker. Har man tid och lust så gör egen BBQ sås. Jag tog bara litegrann av medföljande.


Till detta serverade jag blomkåls ris och en grönsallad.

 


Smaklig spis.


Av Berg - 16 februari 2015 08:22

Måndag förmiddag och hela familjen är hemma. Supermysigt. Denna vecka har barnen sportlov så det är lite enklare käk denna vecka så vi kan hitta på mycket bus och inte bara laga mat.


Måndag Pulled pork med blommkåls ris. Färdigköpt pulled pork. Försiktig med bbq såsen. Gigantiskt mycket socker.

Tisdag. Grillat med coleslaw och bea. Klyftpotatis till barnen.

Onsdag  Fläskpannkaka med Öno,s low carbsylt

Torsdag Flygande Jakob

Fredag   En god stekt köttbit med rättiksgratäng till mig, och potatis gratäng till resten.


Smaklig måltid.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gätbok


Ovido - Quiz & Flashcards