Direktlänk till inlägg 15 februari 2015

Utlovad helgfrukost

Av Berg - 15 februari 2015 15:49

God middag. Lite sent med en frukost uppdatering, men jag for iväg i morse och hjälpte Missing people att leta efter försvunna Bengt i Mölle.


Nå väl, som tur är kommer det ju en helg om ett par dagar så då kan man passa på att njuta av denna goda macka.

 


Det är en skiva bröd som heter Protein bröd och hittas iaf på Ica. På min macka har jag flora, massor av ost och ett antal skivor skinka. Tuggar på 2 ägg och spolar ner med kaffe. Allt under 4g Kolisar/port.

Brödskivan väger 50g och jag håller mig mätt fram till 13 tiden iaf.


Till middag ikväl blir det grönpeppargryta. En riktigt god favorit i dett hem, Men det kommer senare ikväll.


Smaklig spis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berg - 2 mars 2015 21:13

Ny vecka nya möjligheter. Helgen har varit allt annat än LCHF. Dat har frossats i ostbågar,lösgodis, läsk och avslutades med en fet familjepizza. Sjukt gott, och inget dåligt samvete här inte. Det ärbara att fortsätta där vi slutade i fredags och käk...

Av Berg - 26 februari 2015 16:49


  Då var det torsdag och blomkålslåda på menyn. Blev riktigt gott, påminde om stuvad blomkål med bacon som är en favoriträtt i huset.    Skiva och stek 2pkt bacon knaprigt.  Under tiden passar ni på att dela blomkålen. Jag delar den på fyra ...

Av Berg - 23 februari 2015 19:25

I dag har det varit en riktig slappedag. Det enda vettiga jag gjort är att jag var och handlade i förmiddags. Perfekt att göra en måndag förmidda. Nästan folktomt och bara nya frächa varaor. Det är inte bara en nackdel att vara arbetslös.    I mo...

Av Berg - 23 februari 2015 08:57

Då var sportlovet slut för detta året och nu kommer snön. Fullkomligt vräker ner utanför fönstret, trots att Helsingborgs Dagblad ocg SMHI är helt övertygade om att våren har kommit???? FEL!!!!! Nåja mat var det.   Måndag         Flygande jakob...

Av Berg - 22 februari 2015 18:04


  Veckans söndagsmiddag var stekt fläskkarré och en ny variant på kålSallad. Supergod blev den.    strimla en bil kål med kniv. Strimla även ner en halv rödlök tunt.  I en liten bunke blandar du sedan 2msk créme fraiche, en halv burk cantadou ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gätbok


Ovido - Quiz & Flashcards