Direktlänk till inlägg 11 februari 2015

Snabbt enkelt.

Av Berg - 11 februari 2015 18:37

I kväll jobar frugan och det är bara jag och barnen som käkar och eftersom mina fantastiska ungar gillar mat så räcker det dåligt med en kyckling till oss alla numera. Därför blev det idag en helgrillad kyckling och en kålsallad till mig. Barnen frossade i färdiga rösti och ketchup. Testade en ny variant på kolsallad idag och den blev riktigt god.  

Kycklingen kryddade jag bara som vanligt och pelade in i en stekpåse. Första gången jag använder en sådan och det blev en riktigt positiv upplevelse. Fin och "fuktig" kyckling  och ingen mat os, win win.


Kålsalladen strimlade jag en bit vitkål fint med kniv. Sen tilsatte jag ca 2msk majonäs 1,5msk cremé fraich och 1,5msk vispad grädde. Svartpeppar och "santa Maria" Lime pepper som är mycket godare än citronpeppar i min mun. (kändes fel att skriva i mina ögon) Sen för att få lite sälta  använde jag thai soya. 



En riktigt enkel och god middag med väldigt få kolisar. Smaklig måltid.

 
 
Ingen bild

Fru Beppo

11 februari 2015 22:55

Kanon att du gör detta
Kommer helt klart att följa dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berg - 2 mars 2015 21:13

Ny vecka nya möjligheter. Helgen har varit allt annat än LCHF. Dat har frossats i ostbågar,lösgodis, läsk och avslutades med en fet familjepizza. Sjukt gott, och inget dåligt samvete här inte. Det ärbara att fortsätta där vi slutade i fredags och käk...

Av Berg - 26 februari 2015 16:49


  Då var det torsdag och blomkålslåda på menyn. Blev riktigt gott, påminde om stuvad blomkål med bacon som är en favoriträtt i huset.    Skiva och stek 2pkt bacon knaprigt.  Under tiden passar ni på att dela blomkålen. Jag delar den på fyra ...

Av Berg - 23 februari 2015 19:25

I dag har det varit en riktig slappedag. Det enda vettiga jag gjort är att jag var och handlade i förmiddags. Perfekt att göra en måndag förmidda. Nästan folktomt och bara nya frächa varaor. Det är inte bara en nackdel att vara arbetslös.    I mo...

Av Berg - 23 februari 2015 08:57

Då var sportlovet slut för detta året och nu kommer snön. Fullkomligt vräker ner utanför fönstret, trots att Helsingborgs Dagblad ocg SMHI är helt övertygade om att våren har kommit???? FEL!!!!! Nåja mat var det.   Måndag         Flygande jakob...

Av Berg - 22 februari 2015 18:04


  Veckans söndagsmiddag var stekt fläskkarré och en ny variant på kålSallad. Supergod blev den.    strimla en bil kål med kniv. Strimla även ner en halv rödlök tunt.  I en liten bunke blandar du sedan 2msk créme fraiche, en halv burk cantadou ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gätbok


Ovido - Quiz & Flashcards